duminică, 12 august 2012

Aparitie in Jurnalul National

Mariana Călin îşi vede fetiţa de şapte ani doar în vacanţe; pentru ea, distanţa dintre satul Cornu, din comuna Orodel, judeţul Dolj, şi Buzău e prea mare. Nu are bani să meargă să-şi vadă copilul în fiecare week-end, şi nici să plătească operaţiile care ar reda vederea fiicei sale. Într-o scrisoare pe care ne-a trimis-o, mama povesteşte: "Am o fetiţă pe nume Călin Leontina Nicoleta de 7 ani, care s-a născut prematur la 7 luni cu grave deficienţe de vedere. Când fetiţa a împlinit 6 luni, am văzut că ceva nu este în regulă cu ea. I-am făcut primul control la spitalul din Craiova, unde i s-a pus diagnosticul de «dezlipire de retină ­ retinopatie de prematuritate gradul V». Aici nu ne-au dat nici o speranţă de vindecare, au spus să mergem cu ea mai departe la alt spital. Pe 26 iulie 2004 am fost cu ea la Bucureşti, la domnul doctor Florin Baltă, iar el ne-a dat încrederea să luptăm, că fetiţă noastră are şanse de vindecare. Ne-a confirmat diagnosticul aflat de la spitalul din Craiova şi ne-a spus că singura şansă ca Leontina să poată vedea este o operaţie care se poate face în Belgia. Suma cerută de medicii de la acea clinica era de 6.000 de euro. Dumnezeu ne-a ajutat şi am strâns acea sumă cu ajutorul unor oameni cu suflet. Am mers cu fetiţa şi am operat-o. După operaţie, am mers la control la spitalul de oftalmologie din Bucureşti, aşa cum ne-au cerut doctorii din Belgia. Veştile pe care ni le dădeau medicii când mergeam la control au fost îmbucurătoare timp de un an şi câteva luni. Însă la ultimul control pe care i l-au făcut, ne-au spus că nu i s-a lipit în totalitate retina şi că nu şi-a recăpătat vederea. Am întrebat ce se mai poate face pentru ea şi ne-au spus că în Belgia nu se mai poate face nimic. Am decis să încercăm şi în altă parte şi am aflat că această operaţie de care are mare nevoie se poate face la o clinică din America. Am trimis actele şi am luat legătura cu Dr. William Beaumont din Detroit, care ne-a confirmat că operaţia se poate face acolo. Costul operaţiilor la ambii ochi este de peste 30.000 de dolari. Orice am face este cu mult peste puterile noastre să adunăm singuri aceşti bani. Trăim însă cu speranţă şi încredere în bunul Dumnezeu pentru fetiţa noastră, care este şi singurul copil pe care îl avem. Am mers şi am bătut la toate uşile, am dat anunţuri umanitare în presă, la diferite emisiuni, la nenumărate fundaţii, dar nu a fost de ajuns. Poate cu ajutorul dumneavoastra putem strânge măcar jumătate din sumă. Aşa, Leontina ar putea să se opereze şi ar putea vedea măcar cu un ochişor. Ea îşi doreşte foarte mult să îşi poată vedea părinţii."
Leontina tocmai a absolvit clasa întâi la Liceul pentru elevi cu deficienţe de vedere din Buzău. A luat premiul întâi. "Am fost foarte mândri de ea pentru că ne-a adus acasa o colecţie frumoasă de diplome. O duce mintea, mă uimeşte cu întrebările pe care mi le pune. Timpul petrecut departe de noi a afectat-o foarte mult. De fiecare dată când vorbeam cu ea la telefon, plângea şi ne întreba de ce trebuie să fie aşa departe de noi. Sperăm ca în curând să reuşim s-o operam şi să putem să o avem aproape de noi", spune mama Leontinei.
Mai multe detalii puteţi găsi pe acest blog: http://leontinanicoleta.blogspot.com
Dacă doriţi să o ajutaţi pe Leontina, puteţi dona în aceste conturi deschise pe numele tatălui fetiţei, Călin Ion, la BCR Craiova: Ro13RNCB0134041511570004 (euro), Ro40RNCB0134041511570003 (lei). Puteţi vorba cu mama Leontinei la acest număr de telefon: 0769.244.865.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu